HTML

365 ok, amiért ez egy jó év!

smily_Soma.jpegSzámomra érdekes apró hétköznapi királyságokról. Miért? Hogy mindenki más is észrevegye azokat az kicsiny örömöket, amelyek mindennapjainkat fényesítik. Az élet egy fasza dolog, csak észre kell venni!

A blogról...

1_ezertirok.jpg2_rolam.jpg

4_mas.jpg

5_kontakt.jpg

3_Fooldal.jpg

facebook.jpg 

Facebook...

Haver blogok

neston.jpg

NESTON  - blog rádió
"Sosem vagy már egyedül"

  

  

10dolog.jpg

10 DOLOG - 10 pont az élet minden területéről. "Mert ami nem fér bele, az nem is számít."

    

manzard.jpg

MANZARD CAFE - "Designról, művészetekről, kultúráról súlyosan szubjektív szemszögből..."

  

ted.jpg

TEDxY BUDAPEST - "Figyelj ma ránk, mert mi vagyunk a holnap vezetői!"

 

buveszblog.jpg

BŰVÉSZ BLOG - Minden ami bűvészet. Hírek, aktualitások, érdekességek.

 

slowbp.jpg

SLOW BUDAPEST - Fókuszban a boldog, nyugodt élet. "Lassíts! Élj tartalmasabb életet!"

 

personalBranding.jpgPERSONAL BRANDING - "Énmárka, kommunikáció és karrier."
 

070.jpgSzeretem a havat. Ha választhatok, a havazás és az esőzés közötti kacsacsőrt biztos a nyugodtan hulló fehér pelyhek irányába teszem nyitott szájjal. Mikor egy jót havazik, mindig úgy érzem, hogy tündöklő tisztaság és fagyos béke fedi el a város mindennapi mocskát. Ilyenkor megnyugszom én is. Szeretem nézni a hópelyhek békés érkezését. Sokan jönnek, mind külön-külön, de a végén egységet alkotva állnak össze egy tejfehér dunyhává, ami mindent betakar. A mogorván fekete aszfaltburkolat ugyanúgy kifehéredik, mint a házak fejfedői, a mindörökké harcias vezérek a Hősök terén, vagy a magányos fakó barna színű pad itt, a kissvábhegyi sétálóösvény elején. A nyári zöld lombjukat rég maguk mögött hagyott fák újfajta kabátot kapnak. A hideg január segíti fel rájuk. Bár elegáns, szép ruhadarab ez, súlya alatt mégis sok fa megroppan. Mindig is tudtuk, hogy az elegáns öltözködésnek ára van.

Ezeken a napokon mosolygós hóemberek születnek, az ország gombállománya megcsappan, és több répa fogy a zöldségesnél mint máskor. A seprűt végre nem nekünk kell kézbe ragadnunk, mert gömbölyű barátunk szívesen tartja helyettünk is. Nekünk meg marad a hólapát. Pár éve felajánlottam Henriknek (az akkori hóemberünknek), hogy cseréljünk, én fogom a seprűt, ő meg lapátoljon egy kicsit helyettem. Ő csöndben, az arcára fagyott mosolya mögé rejtőzve tagadta meg tőlem a választ. A lapátolás rám maradt, de legalább egy vidám, mosolygós barát társaságában tisztíthattam a járdát.

Ezeken a napokon nem csak a pékségben gyúrnak, hanem a szabad ég alatt is. Én nem kenyeret, hanem hógolyót gyúrok. A negyedik után már, mintha több száz tűvel szurkálnák, úgy fázik a kezem, és mégis minden évben újra gyúrásba kezdek. Kíváncsi lennék, hány meglepetés hógolyó ér ilyenkor célba országszerte. Van, amit mosollyal fogadnak és van, amit bosszúsan, de a retorzió mindig érkezik. Legtöbbször az is hógolyó formájában.

Mikor az első hó lehullik, sokan rögtön elkezdenek idegeskedni. “Hogy fogok így munkába jutni?”, “Mikor takarítják le az utakat?”. Kár. A hóesés ünnep. Nem vallásos vagy nemzeti, hanem természeti ünnep. Mi is úgy tudunk legjobban pihenni, ha takaró alá bújunk, nem? Ilyenkor a természet is pont ezt teszi. Hál’ Istennek sokan észreveszik ezt, és az emberek egy része lelassul a természet kérésére. Tegnap én is többet nézelődtem, csodáltam a környezetem, élveztem minden ropogós lépést, amit megtettem a hófedte városban, és 4 kerekű, fekete-fehér paripám padlóján a gázpedált is csak fele annyira nyomtam, mint más napokon. Én minden évben ajándékként várom az első igazi hóeséses napot, és még annak ellenére is, hogy a rohanó városlakók feszített tempóban próbálják újra feketére mosni városunk utcáit, én boldog vagyok. Olyan ajándék ez, amit kérni nem lehet, csak kapni, és mikor megérkezik, önmagától kibomlik. Most pedig veszem a cipőm, és irány a sarki zöldséges. Elfogyott itthon a répa.

Címkék: budapest első fehér öröm ajándék hópehely

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://365ok.blog.hu/api/trackback/id/tr595018935

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása