HTML

365 ok, amiért ez egy jó év!

smily_Soma.jpegSzámomra érdekes apró hétköznapi királyságokról. Miért? Hogy mindenki más is észrevegye azokat az kicsiny örömöket, amelyek mindennapjainkat fényesítik. Az élet egy fasza dolog, csak észre kell venni!

A blogról...

1_ezertirok.jpg2_rolam.jpg

4_mas.jpg

5_kontakt.jpg

3_Fooldal.jpg

facebook.jpg 

Facebook...

Haver blogok

neston.jpg

NESTON  - blog rádió
"Sosem vagy már egyedül"

  

  

10dolog.jpg

10 DOLOG - 10 pont az élet minden területéről. "Mert ami nem fér bele, az nem is számít."

    

manzard.jpg

MANZARD CAFE - "Designról, művészetekről, kultúráról súlyosan szubjektív szemszögből..."

  

ted.jpg

TEDxY BUDAPEST - "Figyelj ma ránk, mert mi vagyunk a holnap vezetői!"

 

buveszblog.jpg

BŰVÉSZ BLOG - Minden ami bűvészet. Hírek, aktualitások, érdekességek.

 

slowbp.jpg

SLOW BUDAPEST - Fókuszban a boldog, nyugodt élet. "Lassíts! Élj tartalmasabb életet!"

 

personalBranding.jpgPERSONAL BRANDING - "Énmárka, kommunikáció és karrier."
 

040.jpgMikor a múzeumban van egy érdekes textúrájú szobor, ami mellé ki van írva, hogy ‘ne nyúlj hozzá’, mi az első gondolatod? Mindjárt tudtam. Nekem is. És hozzá nyúlsz? Én néha igen, de kérlek, ne mondd el senkinek.

Pár évvel ezelőtt a vatikáni Sixtus-kápolnában jártunk. A mennyezeten ott figyelt az egyik Tini Nindzsa Harci Teknőc (Michelangelo, aki nem nézte volna a mutáns teknőcök gyerekkoromat meghatározó kalandjait) legendás freskója. Páratlan. Élőben még inkább. Nem szabadott fotózni a kápolnában. Fotóztam? Igen. Lett is egy jó szar fotóm a híres mutatóujjas akció jelenetről, amiről a másodperc töredék része alatt lehet jobbnál jobb képeket találni az interneten. Akkor minek fotóztam? Hogy őszinte legyek nem is tudom. Egy picit talán azért, hogy legyen egy saját fotóm, amihez külön izgalmat adott az a tény, hogy nem szabadott fotózni. “Nem szabad!!!!” Ilyenkor az ember viszont annál inkább akarja. Benyomódik a piros gomb, elszakad a fékolaj vezetéke, minden törlődik a perifériából, ok és érv elveszik, mert én akkor is akarom. A tiltott dolgok vonzzák az embereket. Természetünkben van kódolva. Az első cigaretta, inni osztálykiránduláson, és szexelni ott ahol nem szabad. Mondd egy gyereknek, hogy nem ehet sütit, annál inkább a sütire fog vágyni. Még jobb: mondogasd neki, hogy nem kaphat szovácsot se! És élni-halni fog azért, hogy rátegye egy szovácsra a kezét. Hogy mi a szovács? Te se tudod?! Ennek jó oka van, a szovács egy fiktív szó. Nem létezik. Lehetne édesség, játék, életérzés, vagy bármi más, tök mindegy. Lényegtelen. Nem számít. Ami tiltott az közönségre talál. Én tuti a spenóttól és a zöldségektől fogom tiltani a jövőbeli gyermekeimet, hogy arra vágyjanak, és az édességeket fogom erőltetni, hogy azt meg elutasítsák (mint ahogy látod a pedagógiai elképzeléseim már hibátlanok a gyereknevelést illetően).

Ma nyolcadik napja, az emberi hiúság sokszor érthetetlen folyamatainak eredményeképpen, hogy diétázok (bár én ezt szeretem inkább úgy megfogalmazni, hogy okosan táplálkozok). Jó néha sanyargatni a testet. Rég nem voltam éhes. Most szinte minden nap az vagyok, és élvezem a vágyakozást, építem és erősítem az érzést magamban, mert tudom, annál nagyobb lesz a jutalom. Tegnap egy kedves ismerősöm rántott gombát rendelt, stake burgonyával ide hozzám. Egy jó részét meg is ette, de mivel lány volt az illető, és az adag tekintélyes volt, egy kisebb ebédnyi porció megmaradt. Pont annyi, ami nekem vacsira tökéletes bűnözést jelent. Mikor ma este kinyitottam a hűtőt, és a hófehér hungarocell doboz sterilen titkolózó védelme alatt pihenő leftóver magához szólított, tudtam, hogy itt nincs kérdés. A magunk által megszabott határok át nem lépése a legnehezebb feladat. Itt nincs külső kontroll, csak a bennünk rejlő “bölcs én” diktál. Ettem már rántott gombát korábban is, de ilyen jól szinte sosem esett. Fellélegzés volt a sok saláta után, a testem meg extatikus állapotba kerülve fogadta az ínyenc vacsit, és ünnepelt, hogy lesz mit beépíteni a rendszerbe. Hogy megérte-e? Meg bizony!

Címkék: nem gomba szabad tiltott rántott

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://365ok.blog.hu/api/trackback/id/tr785085953

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása